חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

קשה לכם להתרכז? חמש דרכים מוכחות שכדאי לנסות


אם קשה לכם להתמקד ולהתרכז, אתם כבר יודעים שגם אם תפקדו על עצמכם להתרכז זה ממש לא יעזור, בייחוד כשמדובר במשימה לא הכי מעניינת. אבל, יש כמה טכניקות מומלצות שדווקא כן יכולות לעזור. 

ברור מאליו ובכל זאת שווה אזכור: הסחות דעת

לפני הכול, אתם חייבים להבטיח שאין שום הסחת דעת שיכולה לפגום ביכולת שלכם להתמקד ולמרות שאתם לא יכולים להיפטר מכל גורם מפריע, אתם כן יכולים להשקיע מעט מאמץ כדי לצמצם את הסחות הדעת במידת האפשר.

נסו את הצעדים הפשוטים הבאים:

  • שבו באזור שקט
  • כבו את הטלפון או השתיקו אותו
  • סגרו את דלת החדר 
  • בקשו מאנשים שנמצאים בסביבתכם לא להפריע לכם למשך זמן מסוים
  • סגרו את כל החלונות, האפליקציות והתוכנות שלא רלוונטיות למשימה שלפניכם

טכניקת פומודורו

אם אתם מתקשים להתרכז יש להניח שגם כשמדובר במשימה שנתפסת כפשוטה בעיני אחרים, מבחינתכם הביצוע שלה מאוד מורכב. לכן, בפעם הבאה שתתקשו לשמור על מיקוד כדאי לכם לנסות את טכניקת פומודורו שפותחה על ידי פרנצ׳סקו סירילו, מומחה בינלאומי בניהול זמן, לפני כשלושה עשורים. 

הטכניקה הזאת, שעובדת על מדידת זמן, עוזרת לאמן את המוח וללמד אותו להישאר ממוקד במשימה לפרקי זמן קצרים. ככה זה עובד:

  • בחרו משימה. זאת יכולה להיות כל משימה, גדולה או קטנה, אחת שדחיתם את ביצועה במשך שנים או משימה שהיא חלק מהעבודה השוטפת והרגילה שלכם - זה לא משנה. חשוב רק שזאת תהיה משימה שדורשת את מלוא תשומת הלב שלכם. 
  • כוונו טיימר ל-25 דקות. הבטיחו לעצמכם שבמשך 25 הדקות הללו אתם לא עושים שום דבר אחר חוץ מאשר להתמקד במשימה שלפניכם. קטן עליכם, זה רק 25 דקות. 
  • כשהטיימר מצפצף, סמנו וי על פיסת נייר וקחו הפסקה של חמש דקות. הכינו קפה, צאו להליכה קצרצרה, התמתחו או עשו כל דבר שהוא לא עבודה ועוזר לכם להירגע קצת. 
  • לאחר ההפסקה, כוונו שוב את הטיימר וחזרו למשימה. 
  • אחרי שתשלימו ארבעה סבבים של עבודה-הפסקה, תוכלו להרשות לעצמכם לצאת להפסקה ארוכה יותר של בין 20 ל-30 דקות. סירילו מסביר שהמוח משתמש בזמן הזה כדי לעכל מידע חדש ולנוח, לפני שיתחיל הסט הבא של ארבעה סבבים מלאים (שלושה סבבים עם הפסקות קצרות וסבב רביעי ואחרון עם הפסקה ארוכה).

שיטת היעדים

אם קשה לכם להתמקד בגלל שמורכבות הפרויקט משתקת אתכם וגורמת לכם להתפזר, נסו לחלק אותו לחלקים קטנים יותר. כדי לעזור לכם לעבוד מסודר, תוכלו לארגן את המשימות הקטנות לפי הנוסחה הבאה:

  • המשימה. מה בדיוק צריך לעשות?
  • מעקב. איך תעקבו אחרי ההתקדמות שלכם?
  • לוח זמנים. עד מתי עליכם להשלים את המשימה?
  • מציאותי. האם אתם מסוגלים להשלים את המשימה בזמן?
  • חשיבות. מהי רמת החשיבות של המשימה בתוך הפרויקט הכולל?

כשלוקחים פרויקט גדול ומורכב, ומחלקים אותו למשימות קטנות יותר, היכולת להתמקד ולהתרכז במשימות הקטנות משתפרת פלאים. הסיבה לכך היא שאם תעבדו לפי השיטה הזאת, תרגישו שאתם מתמודדים עם משימות שיש ביכולתכם להשלים. 

קפה במנות קטנות

במחקר שנערך ב-2010 התברר שמנות קטנות של קפה או של משקאות אחרים שמכילים קפאין, יכולות להשפיע באופן חיובי על יכולת הריכוז. 

אבל שימו לב - כדי שתוכלו ליהנות מההשפעה הקוגניטיבית החיובית של הקפאין, הטריק הוא לצרוך אותו במתינות. אם תשתו יותר מדי קפאין, הוא עלול לגרום לכם להרגיש חסרי מנוחה או עצבניים, ובכך דווקא לפגוע ביכולת שלכם להתמקד. 

להזין את הגוף

רבים מאיתנו מרגישים עצבניים כשאנחנו רעבים, ועצבנות מקשה מאוד על היכולת להתרכז. לכן, ודאו שאתם לא מדלגים על ארוחות כדי שתוכלו לשמור על מיקוד ועל רמות אנרגיה טובות, ולהבטיח שהרגשות שלכם מאוזנים. 

באשר לאוכל עצמו, נסו לאכול ארוחה מאוזנת שכוללת חלבון רזה כלשהו, פחמימות מורכבות ושומנים בריאים. אם אתם מרגישים רעבים בין הארוחות, החטיפים המומלצים הם פירות, ירקות, אגוזים או גרעינים. ואל תשכחו לשתות הרבה מים. 

אפשר גם לתת למוח זריקת מרץ עם המלצות התזונה הבאות, שפורסמו על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד:

  • ירקות ועלים ירוקים כמו קייל, תרד וברוקולי
  • דגים שומניים כמו סלמון
  • פירות יער כמו אוכמניות, תות שדה, תות עץ ופטל 
  • אגוזי מלך
  • כמו שכתבנו למעלה, קפאין במנות קטנות (תה או קפה)
קופון הנחה מעודכן - ריכוזית

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד