חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

גיל המעבר בתקופת הקורונה הלחוצה


את מתוחה יותר מתמיד? נלחצת במהרה? שוקעת בדכדוך בלי סיבה מיוחדת? את לא לבד.

גיל המעבר מביא עמו שינויים הורמונליים, נפשיים ופיזיולוגיים וכל אחת חווה את תופעות גיל המעבר בדרך אחרת. גלי חום, ירידה בחשק המיני, עצבות בלתי מוסברת או שינויים חדים במצב הרוח, דופק מהיר, נדודי שינהשגרת הקורונה רק הוסיפה לדאגה והגבירה את הסטרס ויחד עם הטלטלות שיצרה המגיפה והתסמינים של מנופאוזה מדובר בתקופה לא פשוטה.

מדוע נשים בגיל המעבר לחוצות יותר?

אסטרוגן הוא הורמון שמסייע בשמירה על רמות תקינות של קורטיזול (הורמון הלחץ), אך בגיל המעבר רמות האסטרוגן מתחילות לרדת וקשה מאוד לווסת את רמות הקורטיזול בגוף כבעבר, כך שהלחץ מורגש ביתר שאת.

רמות גבוהות של לחץ וסטרס לאורך זמן עשויות לפגוע בתפקוד ובאיכות החיים. בשגרת הקורונה הלחץ גואה ועם הקושי לאזן את הקורטיזול, נשים בגיל המעבר עשויות לחוות סטרס משמעותי אשר מחקרים שונים הראו שהוא יכול להחמיר את הסימפטומים של גיל המעבר מהבזקי חום והזעות לילה ועד עייפות. יש אפילו מחקרים שהצביעו על כך שלחץ יכול להוביל להקדמת תסמיני גיל המעבר ונשים לחוצות במיוחד חוו סימפטומים של גיל המעבר מוקדם מהצפוי.

אין ספק שהדאגות הזמניות השונות ובמיוחד הכלכליות כתוצאה מהקורונה עשויות לקחת חלק בהאצת המנופאוזה. מחקר של בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בוסטון מעלה שלחץ פסיכולוגי יכול לזרז את תחילתו של גיל המעבר. במסגרת המחקר, החוקים ניתחו מקרים של 600 נשים בגילאי 36-45 וגילו כי יותר מ-80% של נשים שחיות תחת קשיים כלכליים חוות גיל המעבר המוקדם.

קופון הנחה מעודכן - פרומנסיל

כיצד תוכלי להתמודד עם לחץ בגיל המעבר בתקופת הקורונה?

חשוב מאוד לנסות לשמור על רמת לחץ נמוכה. נסי ליצור לעצמך סביבה רגועה ככל שניתן, בין אם המסכים כבויים או את מתנתקת מהחדשות לפחות לזמן מה. מוסיקה מרגיעה, ניחוחות נעימים באמצעות מבער שמנים או כל מה שיעזור לך להירגע.

טכניקות כמו יוגה, מדיטציה, טאי-צ'י יכולים לסייע לחדש את האנרגיות ולהוריד את הלחץ. פעילות גופנית עוזרת בוויסות רמת הקורטיזול ומעלה את האנדורפינים שמעלים את מצב הרוח.

שינה חשובה מאוד להסדרת הורמון הלחץ, אך נשים בגיל המעבר סובלות ברובן משינה ירודה בעקבות גלי החום וירידה במלטונין. ניתן לנסות להסדיר את דפוסי השינה באמצעות טקסי שינה שיחזרו יום ביומו כך שתוכלי להתכונן לקראת השינה. הפסיקי את צריכת הקפאין לפחות כ-6 שעות לפני ההליכה לישון ונסי אמבטיות מרעננות, וויסות הטמפרטורה בחדר, שימוש במצעים נושמים ואווריריים ונטרול הסחות דעת ורעשי רקע. אל תלחיצי את עצמך לפני לכתך לישון בחדשות אודות קורונה, סטטיסטיקות על תחלואה או כל פרט שקשור לנגיף ועשוי להדיר שינה מעיניך. 

שליטה בלחץ אפשרות להפחתת גלי החום

אין ספק שגלי החום הם בין המכות של גיל המעבר ונשים רבות סובלות מהבזקי חום. על פי רופאים מאוניברסיטת פנסילבניה, שליטה במצבי לחץ וחרדה זמניים על ידי אורח חיים מאוזן עשויה לעזור להפחית את מספר גלי החום בגיל המעבר ואת עוצמתם. החוקרים חקרו מעל 400 נשים קווקזיות ואפרו-אמריקניות בגילאי 37-47 שעוד מקבלות מחזור. הנשים עברו בדיקות שמדדו את רמות החרדה שלהן בתחילת המחקר ושוב לאחר תקופה של שש שנים.

אחרי שש שנים, רבות מהנשים חוו גלי חום ותקופות וסת לא סדירות, שני סימנים של גיל המעבר המתקרב. ציוני החרדה של הנשים היו בקורלציה ישירה עם חומרת גלי החום ותדירותם, גם כאשר נלקחו בחשבון גורמים כמו רמות אסטרוגן בדם, עישון סיגריות והשלב של גיל המעבר. אותן נשים עם רמות החרדה הגבוהות ביותר דיווחו על יותר גלי חום מאשר נשים עם חרדה בינונית או רגילה.

מתוצאות המחקר עולה שניתן לנסות לשלוט בגלי החום על ידי יישום שינויים באורח החיים כמו ניהול מתח וטכניקות הרפיה. 

פרומנסיל לגיל המעבר

צריכה עזרה בהתמודדות עם גלי החום? הכירי את טבליות פרומנסיל - תוסף תזונה לנשים בגיל המעבר המכיל 80 מ"ג איזופלאבונים (נטו) מתמצית פרחי תלתן אדום (RED CLOVER). פרומנסיל נחקר במחקרים קליניים ומדעיים שפורסמו בעיתונות רפואית ומדעית ונמצא תומך בתופעת גלי החום בגיל המעבר.

קופון הנחה מעודכן - פרומנסיל

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד