חיפושדלג על חיפוש
פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

תופעות גיל המעבר בתקופת הקורונה


גיל המעבר הוא תקופה מורכבת בחייה של האישה ונשים רבות סובלות מתופעות לוואי המטרידות את מנוחתן ופוגעות בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים.

הסימפטומים הנקשרים בהפסקת הווסת יכולים להיות גלי חום שבאים והולך בעוצמה ובתדירות משתנה, ירידה בחשק המיני ובאנרגיות באופן כללי, עייפות כרונית, נשירת שיער, האטה בחילוף החומרים, בעיות קוגניטיביות, נדודי שינה המלווים גם בהזעה לילית, דופק מהיר ועוד תסמינים המשתנים מאחת לשנייה.

הכל באשמת ההורמונים

השינויים ההורמונליים בעקבות השחלות המפסיקות לייצר אסטרוגן ופרוגסטרון מטלטלים את שגרת החיים ואין ספק שמגפת הקורונה על שלל הלחצים והמתחים שלה לא תורמת לתפקוד. החשש התמידי מפני הידבקות לצד ההגבלות והדאגות הכלכליות ועתיד לוטה בערפל עשויים להדיר שינה וגם להעצים את התופעות כולל גלי חום, סחרחורות ודופק מהיר. כמו כן, פעילות הגוף משתנה והמערכת החיסונית נחלשת בתקופת גיל המעבר ולכן, חשוב לתמוך ולחזק את המערכת החיסונית כולל שינויים באורח החיים שיכולים לעזור הן בהפחתת המתח והן בשיפור התגובה החיסונית.

להכיר בדכדוךלעצור אותו בזמן

בתקופת המנופאוזה חלה עלייה דרמטית בלחץ בשל השינויים ההורמונאליים ובתקופת הקורונה הלחץ הזה מתגבר. אצל חלק מהנשים ניתן להבחין בתחושת בידוד, תסכול, חרדה ואפילו דיכאון וחשוב מאוד לדאוג לבריאות הנפש לא פחות מאשר הבריאות הפיזיתכדאי להיות עם יד על הדופק ולהכיר בתסמינים הקשורים בסטרס או בדכדוך כמו בכי המתפרץ, תחושת ייאוש וחוסר תקווה, חוסר אנרגיה, שינויים בתיאבון.

איך אפשר להתמודד עם זה? שינויים באורח החיים כמו הפחתת צריכת אלכוהול, קפאין והפסקת עישון יכולים לסייע כי מחקרים שונים הצביעו על כך שהם עשויים להחמיר את תחושת הלחץ. שנית, חשוב לייצר רשת תמיכה ולשתף את הקרובים מכל אודות המצוקה הרגשית על מנת שיהיו ערים לכך ויוכלו לסייע במידה ויש סימפטומים לחרדה או דיכאון.

אם מדובר בלחץ נפשי, אפשר להיעזר גם בטכניקות הרגעה בין אם מעולם המיינדפולנס, המדיטציה, יוגה, טאי צ'י, נשימות, דמיון מודרך וכדומה. חשבו מה יכול לעשות לכן טוב בין אם חופשה קצרה, שינוי שגרה, מפגש עם חברים, האזנה למוזיקה וכדומה.

קופון הנחה מעודכן - פרומנסיל

לפעול כדי להרגיש טוב יותר

פעילות גופנית חיונית הן לשמירה על משקל תקין בתקופת גיל המעבר (אתגר משמעותי בגיל המעבר בו חלה האטה במטבוליזם) והן למאבק בדכדוך. בעת פעילות גופנית חלה ירידה בהורמון הלחץ ועלייה באנדורפינים שיכולים להעלות את מצב הרוח. חשוב למצוא ספורט שתוכלו להתמיד בו לאורך זמן ויעזור לכן גם להשיג שנת לילה טובה יותר. שינה איכותית אף היא בעלת השפעה על התפקוד והתחושה והיות ונשים רבות סובלות מירידה במלטונין או מגלי חום בלילה השינה הטובה לא מושגת וקשה מאוד לתפקד. נסו לשמור על טמפרטורה נעימה, טקס שינה שחוזר על עצמו בריטואל קבוע לקראת השינה, הפסקת קפאין לפחות כ-6 שעות לפני השינה. 

חיזוק המערכת החיסונית

תמיכה במערכת החיסון קריטית בתקופת הקורונה ובגיל המעבר עם היחלשות המערכת החיסונית. מומלץ לבצע בדיקת דם על מנת לאתר אם יש חסרים של ויטמינים ומינרלים שיש להשלים בדרך של תוספי תזונה. כמו כן, אפשר להעשיר את התפריט התזונתי באסטרוגן ממקורות טבעיים כמו פולי סויה וכן במאכלים עם מינרלים וויטמינים שנקשרים בחיזוק התגובה החיסונית כמו ויטמין C, אבץ, ויטמין D במינון הנכון בהמלצת הרופא או תזונאי.

גלי החום לא מאפשרים לך לתפקד כמו שצריך? כאן נכנס לתמונה פרומנסיל ספריי, שמיועד להקלה מהירה במקרה של גלי חום, הזעת לילה ואדמומיות, האופייניים לגיל המעבר.

קופון הנחה מעודכן - פרומנסיל

צרו קשרדלג על צרו קשר

צרו קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד