חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

פרחי באך - תפקידו של המטפל/מרפא על פי ד"ר אדוארד באך

דמהו תפקידו של המטפל על פי ד"ר באך? מתוך כתבי ד"ר באך והסברים של מטפלים

מתוך הספר:  HEAL THYSELF  עמודים 39-40

1. לעזור למטופל להכיר/לדעת את עצמו:
- להצביע בפניו על הטעויות הבסיסיות שהוא עושה.
- להצביע בפניו על החסכים/מגרעות באופיו/אישיותו שעליו לרפא.
- להצביע בפניו על המגרעות באופיו/טבעו שחייבות להעקר, והמעלות התואמות להן,. שחייבות לבא במקומם.

2. ללמוד את החוקים השולטים באנושות ואלו השולטים באופי/טבע האנושי כדי שיוכל לזהות במטופלים את המרכיבים היוצרים את הקונפליקטים בין הנשמה והאישיות.

3. המטפל/מרפא חייב להיות מסוגל להמליץ לאדם הסובל על :
- הדרך הטובה ביותר ליצור את ההרמוניה ההכרתית.
- איזה פעולות שנוגדות את האחדות עליו להפסיק לבצע, אלו מעלות הכרתיות עליו לפתח כדי למחוק את מגרעותיו.

"רק אלו שהקדישו את מרבית חייהם לדעת את האנושות, ללמוד את בני האדם, ואשר בליבם בוערת התשוקה לעזור – יצליחו לבצע את המשימה הנעלה והקדושה הזאת עבור האנושות: להאיר את עיניו של הסובל, ולהביא אותו להארה לגבי הסיבות של היותו (BEING ). להיות השראה של תקוה, נחמה ואמונה שתאפשר לו לנצח את מחלתו."

4. לתת למטופל תמציות אשר יעזרו לגוף הפיזי לצבור כוחות ולעזור לנפש להיות רגועה. להרחיב את נקודת ההשקפה ולשאוף אל השלמות, ובכך להביא שלוה והרמוניה לאישיות כולה.

הקוד המקצועי  - THE CODE OF PRACTICE
   של מטפלי באך – על פי מרכז באך 
מתורגם וערוך על ידי: עדנה דביר BFRP ABFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך, בעלת מרכז "מפתן" לצמיחה אישית

זהו קוד שנכתב ונערך על ידי עמותת מרכז באך והוא מייצג את התרגום המעשי של העקרונות של ד"ר באך לדרכי עבודה אופרטיביות, על ידי ממשיכי דרכו. הקוד משוכתב מדי כמה שנים ומנסה לענות על השינויים המתבקשים מהשטח. אלו הם קווים מנחים – קווי הנחייה מקצועית – לעבודתו של המטפל בפרחי באך. הקוד עוסק בנושאים מגוונים: אתיקה, צורת העבודה  (practice)  פרסום, רישום מטפלים, תלונות, שלמות שיטת הריפוי ועוד.
בחרתי להביא בפניכם כמה סעיפים העוסקים בפרקטיקה:  בתפקידו של המטפל מול המטופל, המחדדים עבורנו המטפלים את עקרונות העבודה עם התמציות ועם היישום של השימוש בהן על פי תפיסתו של  ד"ר באך.
מתוך הקוד:
* 38 תמציות הפרחים שהתגלו על ידי ד"ר אדוארד באך הם שיטת ריפוי פשוטה וקלה לשימוש, אשר כוונתה העיקרית היא להיות כלי לעזרה עצמית.
* תפקידו של המטפל היא להקל/לאפשר, להדריך ולחנך את המטופל בבחירה שלו את התמציות. לעזור למטופל לפתח תחושת מודעות עצמית רבה יותר, הרגשה טובה ואוטונומיה: תחושת חרות ועצמאות.
* האחריות האולטימטיבית והמרבית להרגשה טובה ובריאה נמצאת בידיו של המטופל עצמו, אשר נעזר, מתחנך ומודרך אל העצמאות והיכולת לספק את
      עצמו – לעמוד בזכות עצמו. תפקיד המטפל היא להקל ולאפשר מודעות עצמית.
* תפקידו של המטפל היא להנחות את התקדמותו  של המטופל אל הבריאות וההרגשה הטובה, וכדי לעשות זאת עליו לאפשר לתהליך הריפוי להתרחש על פי הקצב של המטופל.
* כאשר זה ברור שהמטופל שולט במצבו היטב ומרגיש בטוח בהתקדמות שלו בתהליך, על המטפל לעודד את המטופל להמשיך ולבחור ולקחת תמציות, ללא עזרת המטפל, כאמצעי של עזרה עצמית.   


כפי שמסכמת זאת JUDY HOWERED שהיא היום נשיאת מרכז באך:
THE PRACTITIONER SHOULD BE AN EDUCATOR AND NOT A PRESCRIBER""
       "על המטפל להיות מחנך ולא רושם מרשמים!"

מכאן נגזרים עקרונות העבודה הבאים של המטפל, אותם מלמד מרכז באך במסגרת קורס להכשרת המטפלים (רמה 3):
* הקצאת זמן מראש, במפגש הראשון שהוא גם "שיעור", להרצות ולספר למטופל על ד"ר באך, השיטה שלו, התמציות – הפקה  והשימוש.
* בדיקה עם המטופל – לאחר שיש לו את כל המידע המקיף, אם רוצה (האם לוקח אחריות אישית) להשקיע בתהליכי הריפוי עפ"י השיטה.
* לאחר ראיון מקיף ואיסוף המידע, הדרכה בהגדרת הנושאים הרגשיים שעליהם רוצה המטופל לעבוד – דרך מיקוד והבהרה המובילים למודעות.
* פריסת האבחנה אל מול המטופל: בשיתוף פעולה מלא איתו. כלומר: יש כאן תהליך של מודעות עצמית שמובילים לכך ש - 50% אחריות היא של המטופל.
* איתור התמציות והסבר עליהם – באחריות המטפל (בפעמים הראשונות)
* שיתוף פעולה של המטופל בבחירת התמציות על ידי כך שהוא צריך להסכים
 להן, ועל כן יש לו אחריות ,בהמשך, לדעת יותר על כל תמצית. המטפל מציע מידע   (עלון או ספר), ומבקש שהמטופל יכיר את התמציות ויבחר מה מתאים לו – כצעדים לקראת עזרה עצמית.
* מתן תמציות רק לאחר הסכמת המטופל לכל תמצית – תוך כדי ידיעה ברורה של מה הוא לוקח. האחריות מועברת אל המטופל, ושוב לקראת התהליך של עזרה עצמית.
*  המטפל מדגים ומסביר את תהליך הכנת בקבוק הטיפול – לימוד והדרכה.
* רישום שמות התמציות על הבקבוק – הכל גלוי ופתוח ומזמין למידה נוספת.

תפקיד המטפל  "תפקיד" המטופל
מאת: גתית – תקשורת משלימה – ייעוץ כיוון וריפוי בפרחי באך

תפקידו של מטפל טוב מתחיל הרבה  לפני שמגיעים אליו המטופלים.
הדבר החשוב ביותר ברחבה הטיפולית, לפני הכל, היא הבחירה עצמה להיות מטפל בחייו של בן אנוש אחר. זוהי מחויבות שלה כללים ברורים וחד משמעיים. זו בעצם בחירה בשליחות ובאהבה למין האנושי. זו זכות נהדרה שלצדה חובה שמצטיידת ומציידת במוסריות בנאמנות ובניקיון אנרגטי ראשון במעלה. זה נשמע אולי דרמטי, אולם אם נחשוב לשבריר שנייה במה אנו עוסקים באמת: בנפשו ובחדרי ליבו של האדם שבא לבקש את עזרתנו- נבין שלבחירה שלנו, להיות מטפלי-אנוש ישנה משמעות עצומה ואל לנו להקל ראש. 
ישנן עשרות דרכי טיפול שנועדו להקל עלינו, בני האדם. אני מאמינה שכמעט לכולן יש דרך לעזור כך או אחרת. וכל אחד מגיע בסופו של דבר למה שמתאים לו על פי אישיותו. באופן אישי,הבחירה שלי בפרחי באך הרגישה לי הכי נכון כי את הדרך בונים השניים יחד: המטפל לצד המטופל. צעדים רגשיים ומחשבתיים נועדו ללכת יחד. זאת ועוד, האפשרות לתפור פתרונות אישיים/ייחודיים לכל מטופל  על פי צרכיו ולאפשר לכל אחד ואחת תמצית במיוחד בשבילו הפכה את המשמעות של התוצאה הטיפולית לברת ביצוע.
ומאחר והטיפול בפרחי באך נועד לקדם התפתחות אישית ברחבת חייו של המטופל, ולסייע לו לשפר את מצבו הרגשי, זה אך היה טבעי להתחבר לשיטה נפלאה זו.
השאלה שלי כמאבחנת טיפולית, היא: איך אני מוציאה את המיטב מן האדם שיושב מולי. תוך כדי המפגש והשיחה האישית, על המטפל בפרחי באך לאתר נקודות עוצמה ולחזקם ולעזור למטופל לנטרל את החסמים ההתנהגותיים, ולאפשר למעשה את התהליך הטיפולי על פי הקצב האישי של המטופל. תפירת פורמולה (תמצית) אישית תשמש "אביזר תומך" בתהליך הטיפולי. כמובן שאת הדרך עושה המטופל ותפקידו להיות נכון לעבור את הדרך. היינו, להגיע לשיחות ולקחת את התמציות. הרצינות וההתמדה יעשו את מרבית העבודה.
כמובן שאחד הגורמים החשובים והמשפיעים בעבודה טיפולית הוא מה שנוצר בין המטפל למטופל.דינאמיקה זו אמורה לייצר דיאלוג טוב ונכון בין השניים, מקום בטוח למטופל שבו כללים ברורים:דיסקרטיות מלאה* חוסר שיפוטיות* תיאום ציפיות* גבולות ברורים(זמני טיפול, הגדרות והערכות זמן,מטרות עלות וכו..)* זיהוי אמיתי והערכת מצב ללא משוא פנים עם אפשרות ל"שחרור" המטופל במידה ואין זה מקומו, והמלצה לסמכות טיפולית אחרת על פי זיהוי הצורך.
יש לוודא שאנו המטפלים מגיעים לטיפול רגועים קשובים ומחוברים.  תקשורת בין אנשים בכלל ובין מטופלים בפרט איננה רק מילולית. יש לה גוונים רבים ופרמטרים שונים ועלינו לשים לב להרבה יותר ממה שנאמר: שפת גופו של המטופל, התחושות שלנו, ההתנהגות הכללית, מה לא נאמר, ובקיצור להפעיל את כל הכלים שברשותנו במטרה להבין ולזהות את האדם שיושב מולנו.
 ולכולנו, המטפלים על פי שיטתו של ד"ר באך היקר, אל לנו לשכוח ששיטת הטיפול בפרחי באך מאמינה בכל אדם וביכולות הריפוי שלו. תמציות האם ואלפי הצירופים האפשריים שלהן מכסים למעשה מספר אין סופי כמעט של מצבי רגש שונים. הטיפול בפרחי באך מאפשר למטופל נשימה עמוקה צלולה יותר, אנו שבחרנו לטפל על פי שיטה זו צריכים לדאוג שצינור מעבר האוויר יהיה נקי וללא רבב. בהצלחה ובאהבה.

תפקיד המטפל
מאת: עדנה דביר BFRP ABFRP מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך, בעלת מרכז "מפתן" לצמיחה אישית

לעיתים קרובות, אנו נשאלים לגבי תפקידו של המטפל בפרחי באך.
מחד, אם השיטה היא כה פשוטה, ומטרתו של דר באך הייתה שכל אחד יוכל להשתמש בה, אז למה משמש המטפל?  ומאידך, אם התמציות עובדות על היבטים רגשיים ונפשיים ,אז האם אין המטפל חייב להיות פסיכולוג?
כשנדרש לכך דר' באך, הוא ענה:
"רק אלו שהקדישו את מרבית חייהם לדעת את האנושות, ללמוד את בני האדם, ואשר בלבם בוערת התשוקה לעזור – יצליחו לבצע את המשימה הנעלה והקדושה הזאת עבור האנושות: להאיר את עיניו של הסובל, ולהביא אותו להארה לגבי סיבות היותו (BEING ). להיות השראה של תקוה, נחמה ואמונה שתאפשר לו לנצח את מחלתו. "
                                                        מתוך הספר:   HEAL THYSELF 
לדעתי, תפקידו של המטפל בפרחי באך הוא להיות הבלש בתעלומת החיים של המטופל. לחקור ולשאול, להציב בפני המטופל מראה ולהרחיב את טווח הראיה. להביא זווית התבוננות חדשה ולחדד את התובנה, לקלף ולגלות שכבות נוספות .לחפש ולהאיר את הפינות האפלות כדי לזהותן ולהתאים את התמציות הנכונות.
יחד עם המטופל, ובעזרת המודעות החדשה שהתמציות מביאות, להסתכל במצוקות בגובה עיניים .עליו לסייע ולהדריך את המטופל במלאכת פרוק הפאזל של חייו לכדי חלקים קטנים המאפשרים הבנה וזיהוי. הסגולות האנרגטיות של התמציות ועבודת המודעות הם הדבק לחיבור מחדש של חלקי חייו לכדי תמונה חדשה, והמטפל הוא המלווה ומורה הדרך בתהליך זה.
לא, איננו חייבים להיות פסיכולוגים לשם כך. עלינו להיות אנשים "הלומדים את טבע האדם" – כדברי דר' באך. הבנה אנושית ואמפטיה הם הכלים העיקריים של המטפל בפרחי באך, לצד ידע מקצועי וניסיון. סקרנות והתלהבות לגבי הנפלאות שבטבע האנושי הם המניע של עבודתנו.

גם לאחר שנים של טיפול והוראה בתחום,  אני עדיין שמחה לגלות התרגשות והתלהבות לקראת כל מטופל חדש שנקרה בדרכי. אני מרגישה שזו זכות להיות מוזמנת לקחת חלק במסע חייו, וכל מסע שכזה הוא הרפתקה עבורי והזדמנות גדולה ללמוד עוד ועוד על
החיים.
אני מאחלת לכולנו, שלא נאבד לעד, את תחושת  ההתפעמות בכל מפגש עם מטופל. שנזכור שלפנינו ניצבת חידה אנושית מופלאה, שיש לנו את הזכות להיות חלק בפענוחה. לבסוף, שנזכור, להיות אלו שנותנים את היד לאדם הבא אלינו כדי לחצות את הגשר על פני המים הסוערים, אך איננו ההולכים בנתיב… במקומו.

הוראות להכנת בקבוק טיפולי מתמציות פרחי באך 

צור קשרדלג על צור קשר

צור קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד