חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

איך להתגבר על חרדת בחינות?

רגע לפני שאתם ניגשים לבחינה, אתם מרגישים שאתם עומדים להתעלף, הראש סחרחר, חרדת בחינות הזיעה נדבקת לגוף ויש לכם בלק אאוט טוטאלי?  לא רק שאתם לא זוכרים את החומר, לוקח לכם כמה דקות בכלל להיזכר בתעודת הזהות שלכם?

חרדת בחינות הינה חרדה נפוצה, ורבים חוששים ממבחנים בבית הספר ובאוניברסיטה ועד מבחן נהיגה.
לרוע המזל, החיים גדושים בבחינות ולכן, חשוב שנתכונן מראש ונתמודד עם החרדה שמתקיפה אותנו כבר בשלב המחשבה על המבחן וכלה בהתנהגות ובתגובות שלנו במבחן עצמו.

אז כיצד להעלות את הביטחון העצמי לקראת המבחן וכיצד להתקיף את הפחד? מספר אסטרטגיות, שיסייעו לכם בהתמודדות עם חרדת מבחנים בכל שלבי החיים.

מודעות במקום הראשון - הכירו את הסימפטומים
יש מי מאתנו שחשים חרדת בחינות בכל מבחן בעוד אצל אחרים זה צץ רק במבחנים מלחיצים במיוחד אותם הם תופסים כ"מבחנים גורליים".
כדי לא להילחץ מהתגובות של חרדת מבחנים, חשוב שתכירו מראש את כל הסימפטומים האפשריים, ביניהם: רעד, פעימות לב מואצות, יובש בפה, בחילה ועד תסמינים רגשיים דוגמת דיכאון, כעס, תחושת אכזבה וייאוש.

במידה וסימפטומים אלה מוכרים לכם כבר ממבחנים עברו, חשוב להתמודד עם המצב כדי שהם לא ישפיעו על הביצועים העתידיים שלכם במבחן – לפגוש איש מקצוע, לעסוק בפעילות מרגיעה, להשתתף בקבוצת תמיכה לסובלים מחרדת מבחנים, לאמץ כל פעילות שמרגיעה אתכם או מעלה את הביטחון העצמי שלכם לקראת הבחינה.
בשורה התחתונה, חשוב שתגיעו למבחן במיטבכם ולא תתנו לחרדה לקלקל לכם.

 

 

הכול מתחיל בהרגלי למידה טובים
אחת הדרכים לעקוף חרדת מבחנים היא להגיע מוכנים ככל שניתן לבחינה עצמה, כדי שגם אם הגוף "בוגד" בכם עדיין יישאר לכם הידע וכך ברגע שתתאפסו על עצמכם, הוא יצוף החוצה.
בין אסטרטגיות הלימוד שכדאי לאמץ: הגעה לכל השיעורים, כדי שתגיעו לתקופת הלימודים לקראת הבחינה עם מושג כלשהו לגבי החומר, ארגון החומר המקצועי בראש פרקים, ניהול נכון של הזמן כך שתספיקו ללמוד את כל החומר בזמן שהוקצב לכם.
גוונו את שיטות הלימוד שלכם כדי שיהיה לכם קל יותר "לעכל" את החומר, בין אם בקריאתו, סיכומו (יש אנשים שקל להם יותר להקליד את החומר למחשב בעוד אחרים מפנימים טוב יותר את החומר דווקא בכתיבה ידנית), האזנה להרצאות מצולמות או להקלטות שאתם הקלטתם את עצמכם מדברים על החומר, תרגול עצמי, למידה קבוצתית, כל אלה יסייעו לכם להתכונן לבחינה וכך להפחית את רמת החרדה מפני הלא נודע. 

 

הכנה מקדימה לבחינה
חשוב מאוד שתגיעו לבחינה גם מוכנים אך גם רגועים וזה אומר לישון היטב בלילה שלפני הבחינה, להגיע מוקדם למעמד הבחינה כדי לתפוס מקום, להכין את הציוד הנדרש, לחזור חזרה אחרונה על החומר כדי לרענן את הידע, לאכול היטב (רצוי להימנע ממזונות עתירים בסוכרים או ממריצים דוגמת קפאין, שתו מיץ טבעי והביא עמכם בקבוק מים למבחן).

אם אתם מרגישים שחרדת המבחנים משתלטת עליכם, נשמו עמוק, צאו רגע לשירותים לשטוף פנים ולהירגע, טפטפו מספר טיפות רסקיו או השתמשו בסוכריות רסקיו להתמודדות עם מצבים מלחיצים דוגמת מבחנים.  

העלו את רמת התפקוד שלכם
המבחן החל ועכשיו הכדור בידיים שלכם: אל תנסו לגמור עם זה וזהו, קראו היטב את השאלות, חשבו מראש כיצד תנסחו את התשובות, כתבו לעצמכם הערות בצד, גם אם הכול נראה לכם לפתע ג'יבריש, ברגע שתפרקו את המבחן לגורמים ותעברו פרק פרק לאט לאט, תוכלו להיזכר בחומר אסוציאטיבית או בדרך אחרת שמסייעת לכם להיזכר בחומר של הבחינה. 

בשאלון אמריקאי, נסו לפסול קודם את התשובות שברור לכם שאינן נכונות ורק אז התעמקו במה שדומה ויתכן שהיא התשובה הנכונה, בשאלות פתוחות חשבו מראש כיצד לנסח היטב את מה שתרצו להעלות על הכתב.            

רסקיו רמדי ילווה אתכם ממבחן למבחן וילך אתך יד ביד, על מנת לעבור את תקופת הבחינות בשלווה ובקלות! לקופון הנחה לחצו כאן          

צור קשרדלג על צור קשר

צור קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד