חיפושדלג על חיפוש

פרמה גורי בע"מ - עמוד הבית

פרמה גורי - חלק מהטבע שלך pharma guri - coming from nature
חיפושדלג על חיפוש
דלג על

תמצית ה- clematis הצורך להתחבר - ההכרח להתנתק

קרן חן
מטפלת מוסמכת מטעם מרכז באך BFRP
מנחה קבוצות ללימוד פרחי באך, מפגשי הנחייה למטפלים
www.keren-hen.co.il
050-2506206

אנשים ה- clematis הם טיפוסים בעלי אופי מאד יצירתי: אנשי הגות, אנשי רוח, אמנים בנפשם. הם אנשים שהרוחניות חזקה בתוכם, ולכן החיבור שלהם לעולם הרוח מאד קל, נגיש ופשוט. כשאני פוגשת מטופלים מסוג זה במצב של חוסר איזון אני חשה שהם "הולכים מטר מעל האדמה".
חוסר האיזון עליו הם ידווחו יבוא לידי ביטוי בחולמנות, שכחנות, קושי להתרכז ולהקשיב, רצון לישון (ולא מתוך עייפות של תמצית ה- olive ), קושי רב להעביר את המחשבות והרעיונות שלהם לביצוע, קושי להיות פרקטיים. מצבים אלו מביאים אותם לתסכול עמוק וקושי להתמודד עם החיים הפיזיים.
המשיכה שלהם לעולם הרוח נובעת מתחושת השייכות שלהם לעולם זה. בעולם הרוח הם מרגישים "מחוברים", אך החיבור הזה הוא תוצאה של הניתוק שלהם מהעולם הפיזי. מנגנון הניתוק שלהם הוא חלק ממערך הגנה שהם פיתחו עם הזמן.
כדי לחזק את החיבור לעולם הפיזי צריך ליצור בסיס איתן, שיאפשר להם להתמודד עם החיים על פני האדמה. צריך לחבר בין הרוח לחומר כדי שהרגליים יהיו על הקרקע אפילו אם הראש בעננים, ולהביא לכך שיהיה איזון וחיבור נכון של שני העולמות.


פרחי באך

תיאור מקרה

ילד בן 10 נבון וחכם מאד, שהגיע לפגישה לאחר שהוריו דיווחו על קשיים בלימודים, המתבטאים בקושי בהתמודדות עם מטלות ושיעורים וחוסר יכולת לארגן ולנהל את הזמן שלו.
במהלך המפגש הילד נמנע מליצור קשר עין. הוא התבונן בתקרה כל הזמן, ולעתים חזר על השאלה שלי. חשתי שהוא מתנתק, חולם לו ומדי פעם מתחבר אלינו לחדר.
הוא סיפר, שקשה לו להתעורר בבוקר ושהוא מאוד אוהב לישון. הוא אמר שבכיתה הוא לא מצליח להתרכז בדבריי המורה, שהוא מנסה להקשיב אבל המחשבות בורחות לו ואז הוא לא מבין מה המורה אמרה. הוא סיפר שהוא לא מספיק לרשום שיעורי בית ושקשה לו להתארגן עם הזמן. כשהוא  חוזר הביתה ורוצה לקרוא קצת הארי פוטר ואז להכין שיעורים, פתאום הוא מגלה שעבר המון זמן ולא נשאר זמן לשיעורים. מה שגורם לו לפיגור בחומר הנלמד ולתחושה ש"אני טיפש".
המסקנה הייתה שעיקר המצב בו הוא נמצא הוא תוצאה של חוסר איזון בתמצית ה- clematis.
המטרה הראשונית בטיפול הייתה ליצור מצב שיאפשר לו להיות מחובר ליומיום מתוך מקום יציב ומוגן.
התמציות שניתנו לו:
walnut – ליצור סביבו מרחב מוגן שמאפשר את ה"נחיתה" לקרקע.
wild oat – תמצית שעוזרת באיסוף מרכוז ויצירת סדרי עדיפויות.
clematis – יצירת בסיס איתן, חיבור לקרקע.
larch – יחזק את הערך העצמי שלו.

הילד קיבל תמציות וההורים קיבלו הנחיות נוספות שיעזרו בנוסף לתמציות:
1. להכין לוח זמנים שייצור גבול ויקל עליו את ההתנהלות עם הזמנים. לחלק את השבוע שלו לשעות, ולמטלות. שעות בי"ס, שעות להכנת שיעורים, לקרוא, לסדר תיק וכו'. הלו"ז נועד ליצור גבול חיצוני שיעזור לו לנהל את הזמן.
2. להתחיל לגעת בו יותר, לחבק חיבוקים עם עוצמה ונוכחות, שייצרו תחושת חיבור לגוף.
3. לעבוד עם חומר מוחשי כמו ליצור בפלסטלינה, חמר, להכין לחם, לשתול צמחים באדמה. אלו פעולות שיחזקו את התחושות הפיזיות שלו.
4. לתת לו ללכת יחף על חול. מחזק מאוד את החיבור לאדמה.
הטיפול של התמציות, שתפקידם ליצור את הקשר לקרקע מבפנים, והפעולות הנוספות עם ההורים אמורים לעזור ביצירת הבסיס האיתן לו הוא זקוק. הוא עדיין יוכל להמשיך "לעוף", אך בשעת צורך הוא יידע גם להיות מחובר.

 

 

 

 

 

 

 


 

צור קשרדלג על צור קשר

צור קשר

*
*
מין
* שדות המסומנים בכוכבית הינם שדות חובה
*
checked
עבור לתוכן העמוד